Hyvällä sydämellä -hanke

EU:n Hyvällä sydämellä -hanke käynnistyy Toholammin helluntaiseurakunnissa

Helluntaikirkko ja sen myötä reilu sata paikallisseurakuntaa on hyväksytty ensimmäisten joukossa Hyvällä sydämellä -hankkeeseen, joka korvaa aiemman, vuonna 2021 päättyneen ruokajaon.

Kyseessä on EU:n aineellisen avun ESR+-hanke, joka on tarkoitettu erityisesti vähävaraisille työttömille henkilöille ja heidän perheilleen. Tarkoitus on kohdata avuntarvitsijat ja keskustella heidän kanssaan henkilökohtaisesti.

Hankkeen ytimessä on aineellisen avun muoto eli maksukortit, jotka muistuttavat kauppojen lahjakortteja. Näitä jaetaan avuntarvitsijoille tarpeen ja harkinnan mukaan. Maksukorteilla avunsaaja voi hankkia elintarvikkeita ja muita perustuotteita maksukortin myöntäneestä kaupasta. Korteilla ei voi ostaa alkoholi-, tupakka- eikä veikkaustuotteita. Toimintatapa poikkeaa aikaisemmasta EU-hankkeesta, jossa yksilölliseen kohtaamiseen ei ollut selkeää ohjausta. Valtakunnallisen Helluntaikirkon hankevastaava Mika Korkatin mukaan hankkeessa ei tarvita tiloja vaan sydämiä.

Diakoniapäivystys

Kuinka toimin jos tarvitsen EU:n aineellisen avun kortin?
1. Lähetä tekstiviesti diakoniapäivystyksen numeroon p. 040 366 1287.
2. Saat vastauksena ajankohdan, jolloin sinut haastatellaan ja voit noutaa aineellisen avun maksukortin Toholammin Helluntaiseurakunnan rukoushuoneelta, Lestintie 9.

Huom! Varaa aina henkilökohtainen haastattelu- ja noutoaika etukäteen lähettämällä tekstiviesti numeroon p. 040 366 1287.